Exercicis interactius de lectoescriptura

Hem fet un repàs dels jocs i exercicis interactius que hi ha a la Xarxa perquè els nostres patufets treballin la lectoescriptura. Aquí en teniu uns quants, però segur que ens n’hem deixat. En coneixeu més?

Hem procurat ordenar els exercicis segons la dificultat i els aspectes que treballen, però és una ordenació no pas exhaustiva, sinó orientativa. També hem procurat triar imatges dels exercicis que siguin representatives dels aspectes que treballen, de l’enfocament i de la dificultat, però tingueu en compte que una imatge no sempre val per mil paraules, perquè a vegades porten a engany.

Esperem que trobeu aquesta tria útil i no dubteu a informar-nos de qualsevol problema o suggeriment que tingueu.

Picture 1Vocals: Exercicis que consisteixen en triar les imatges que corresponen a paraules amb una determinada vocal i les que no contenen aquesta mateixa vocal. (Minúscula) (Lletra lligada)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3163

Picture 7Iniciació a la lectura: Recull d’activitats de lectura amb l’abecedari, els sons vocàlics, confegir paraules i frases i iniciació a la lectura sil·làbica. (Majúscules i lletra lligada)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1105

Picture 13Consciència fonològica: Consta de tres nivells de dificultat per treballar la consciència fonològica. Nivell 1: una sola paraula i dos dibuixos. Hi ha un so que diferència les dues imatges (pi- pa…). Cal clicar la imatge correcta per sentir la veu. Nivell 2: dues paraules i dos dibuixos, cal clicar les imatges per sentir la veu i relacionar amb el text correcte. Nivell 3: tres paraules i tres dibuixos, cal clicar les imatges per sentir la veu i relacionar amb el text correcte.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3529

Picture 12Les lletres vocals: Activitats sobre la discriminació auditiva i visual de les cinc vocals. Dividit en cinc parts, cadascuna d’elles per una vocal diferent.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3566

Picture 2Les lletres: Exercicis diferents (escriure, aparellar, escoltar, sopes de lletres…) per treballar les lletres M, L, P, S, T. (Majúscules)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3153

Picture 8Activitats de lectura: Conjunt de set paquets de lectura consistents bàsicament en associacions imatge-paraula. Els paquets estan organitzats pels fonemes consonàntics que treballen.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1109

Picture 1Les vocals i els colors: un joc on s’han d’identificar les vocals d’una paraula i pintar-les amb el color corresponent

http://genmagic.net/repositorio/albums/userpics/voccolor2.swf

Picture 2Les vocals: el nen tria un tema i tot seguit una il·lustració, a la pantalla apareixerà la paraula corresponent a la il·lustració, però sense vocals. La feina del nen o la nena consisteix en omplir els buits amb les vocales

http://www.genmagic.net/lengua1/vocals2cat.swf

Picture 3Les vocals es diverteixen: Molt semblant a l’anterior. Cal triar un objecte i omplir els espais buits de la paraula corresponent a l’objecte. (Minúscules)

http://www.genmagic.org/lengua2/vd1.swf

Picture 4Ressegueix les lletres: Exercici de cal·ligrafia i d’habilitat amb el ratolí. Es tracta de resseguir el traç de les diferents lletres de l’alfabet. (Minúscules) (Lletra lligada)

http://www.genmagic.org/lengua5/plletres3.swf

Picture 37

Aprenentatge de lectoescriptura: activitats diverses entorn de la lletra, la síl·laba i la paraula: llegir, aparellar imatge i paraula o paraula i paraula, associar so i paraula, escolar i escriure, copiar, etc.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3516

Picture 4Paraules – exercicis de lectura i escriptura graduats: Exercicis de relacionar paraules i imatges, escoltar, copiar llegir i escriure classificats en dos grups: monosíl·labs i bisíl·labs.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3211

Picture 38Aprendre a llegir i escriure: Exercicis de visualització i auditius sobre la lletra, la síl·laba, la paraula i la frase. Com en l’anterior exercic, hi ha activitats ben variades: associació d’imatges, fonemes, síl·labes, paraules i escriptura de paraules i interpretació de frases.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3325

Picture 14Juguem amb els sons!: Activitats adreçades a nens i nenes amb necessitats educatives especials per treballar el triangle alveolar: els sons L-R-D. Hi ha 8 tipus diferents d’activitats per poder escoltar, discriminar auditivament, escoltar i gravar, aparellar i finalment jugar.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3623

Picture 6Lectoescriptura amb els fruits de la tardor: Exercicis d’escoltar, relacionar imatge i paraula, copiar, correspondència majúscula-minúscula, etc. amb els fruits de la tardor com a centre d’interès. (Majúscules i minúscules)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2540

Picture 40

Dictat de paraules: Dictats de paraules que contenen les lletres que s’han triat prèviament i començant per monosíl·labs.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3325

Picture 3ABC: Exercicis de lectura classificats per lletra que consisteix a aparellar paraules amb imatges. (Lletra lligada i lletra de pal)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2560

Picture 9Síl·labes: Exercicis de comptar síl·labes que s’organitzen en dos nivells: paraules d’una o dues síl·labes i paraules de fins a quatre síl·labes.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1128

Picture 5

Fixa’t bé i posa cada lletra al seu lloc: Exercici de memòria i de reconeixement de lletres. (Minúscules)

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/cdweb/concursple/fla_catala_cat/ordre.htm

Picture 6Animals: En la pantalla hi apareixen dos animals iguals i un de diferent. A sota de la pantalla hi apareixen les paraules que identifiquen les imatges de dalt. Es tracta de relacionar cada paraula amb les diferents imatges. El tema dels dibuixos, com diu el títol, són els animals. (Majúscules)

http://www.xtec.cat/~dvert/animals.swf

Paraules: Joc amb tres nivells de dificultat. En el primer es tracta d’associar una de les tres paraules que apareixen amb la imatge del dibuix. En el segon nivell, de paraules n’hi ha quatre, per triar. En el tercer nivell, en canvi, hi ha tres dibuixos i les tres paraules corresponents que s’hi han de vincular. (Majúscules)

Picture 7La lectoescriptura a educació infantil:  Exercicis diversos sobre lletres. (Majúscules)

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3773

Picture 8Paraules 2: Joc que combina activitats i nivells diferents. En el primer nivell (llegeix) la prova consisteix en llegir una paraula que identifica un dibuix. Tot seguit, (escriu) trobem la mateixa paraula sense una de les vocals. Cal omplir el buit teclejant la lletra. Seguidament (construeix) ens trobem la mateixa paraula dividida en síl·labes i uns rectangles buits que s’han d’omplir amb les síl·labes en l’ordre adequat. I la quarta prova (busca) consisteix en distingir la mateixa paraula emmig d’una frase. (Majúscules)

http://www.xtec.cat/~dvert/parau3/paraula.swf

Picture 9Paraules: Després de triar un tema, a la banda esquerra de la pantalla hi apareix un dibuix i a la banda dreta quatre paraules diferents. L’exercici consisteix en triar la paraula corresponent al dibuix. (Majúscules i minúscules)

http://www.edu365.cat/infantil/llegir/paraules.swf

Picture 10Lletra per lletra: Es tracta de formar la paraula corresponent al dibuix a partir de les lletres de la paraula que apareixen desordenades al costat. Hi ha diversos temes per triar. (Majúscules i minúscules)

http://www.edu365.cat/infantil/llegir/lletra.swf

Picture 5Les lletres disfressades: Exercicis de relacionar lletres amb formes diferents amb lletresde pal, so-grafia i ordenar frases amb l’ajuda del so.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1228

Picture 11Síl·labes travades: més de 200 activitats dividides en 12 parts diferents per escoltar, classificar, gravar, aparellar, llegir,…amb síl·labes travades: br, cr, dr, fr, gr, pr i tr;  bl, cl, fl, gl i pl

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3663

Picture 11Lletra amagada: Lletres desordenades que s’han d’ordenar per fer la paraula corresponent al dibuix. (Majúscules i minúscules) (Amb accents)

http://www.escolamariagali.cat/act/lletramagada.swf

Picture 12Confegir lletres i endevinar paraules: També s’ha de formar la paraula corresponent del dibuix, però en aquest cas les lletres no estan prèviament seleccionades. (Minúscules) (Amb accents)

http://www.xtec.cat/~malegri2/lim/confegirlletres.html

Picture 13100 paraules per escriure: Es tracta d’escriure les paraules corresponents sla dibuixos que van apareixent. Hi ha sis nivells d’exercicis, des de les paraules monosil·làbiques, fins a paraules amb més dificultat ortogràfica.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3387

Picture 14Fem feinetes amb les 110 paraules: Segona part de l’activitat anterior. Activitats diferents i tres nivells de dificultat: atrapar sons, llegir i escriure, escoltar.

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3423

Picture 15Construeix paraules: A la pantalla hi apareixen quatre imatges i a la dreta una llista de síl·labes que s’han d’arrossegar fins als requadres de sota de les imatges per formar la paraula que identifica la imatge. (Majúscules)

http://www.editorialteide.es/elearning/Primaria.asp?IdJuego=1280&IdTipoJuego=2

Picture 16Confegir lletres que formen paraules: El programa permet formar paraules de manera diversa i amb un nombre limitat de lletres segons la icona que cliquem a la part de dalt de la pantalla. Hi ha l’opció d’escriure la paraula que vulguem i quan fem “intro”en podem veure la imatge corresponent, llegir-la i escoltar-la; també podem copiar la paraula que ens donin; podem veure la imatge i la tasca del nen seria escriure la paraula corresponent; i finalment podem escoltar la paraula com si fos un dictat, amb la finalitat d’escriure-la. El programa ofereix diversos nivells de dificultat segons la quantitat i les diferents lletres amb què es poden formar paraules.

http://www.edu365.cat/infantil/confegir/index.htm

Picture 17Escric: Un exercici amb un total de divuit imatges. El nen o la nena ha de teclejar cadascuna de les paraules corresponent les imatges, que es presenten de tres en tres. (Majúscules)

http://www.xtec.cat/~dvert/escric/portae.swf

Picture 20Troba la paraula amagada: Semblant al joc del penjat. Es tracta d’endevinar la paraula amagada. Les paraules amagades es poden triar per temes (18 temes en total). (Majúscules)

http://www.xtec.cat/~jpotau1/troba/troba.swf

Picture 21Combinació de lletres: El sistema tria per atzar una síl·laba i tres paraules. Es tracta de trobar la paraula que conté la síl·laba. (Minúscules)

http://www.genmagic.net/lengua4/conv1.swf

Picture 22Ordena les lletres de la paraula desordenada: Paraules desordenades que s’han d’escriure correctament. Un dibuix ajuda a reconèixer la paraula. (Minúscules)

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/cdweb/concursple/fla_catala_cat/lletramagada.htm

Picture 23Alterades: Com en el joc anterior, es tracta d’ordenar les lletres correctament, però aquest cop sense cap imatge d’ajuda. (Minúscules)

http://www.genmagic.net/lengua1/alter13.swf

Picture 24Sóc un… Sóc una…: A la pantalla hi apareixen dues imatges que s’han d’identificar teclejant el nom corresponent. (Minúscules)

http://www.genmagic.org/lengua2/enom1.swf

Picture 25Entrena’t per llegir: Exercicis diferents: reconeixement de lletres, omplir buits de lletres, velocitat lectora, memorització, comprensió, etc.

http://www.edu365.cat/entrena/index.htm

Picture 26Escriu la paraula: Exercici que consisteix en copiar paraules explorant les possibilitats del teclat i la tipografia. (Majúscules i minúscules)

http://www.edu365.cat/infantil/explora/abecedari.htm

Picture 27Fixa i escriu: Es tracta de memoritzar fins a sis imatgess que apareixen en un requadre i que es van esborrant fins que desapareixen. Tot seguit apareix al costat una llista d’unes trenta paraules entre les quals s’han de trobar les que corresponen a les imatges desaparegudes. (Majúscules i minúscules)

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/cdweb/concursple/accatala/llenguasise/fixaescriu.htm

Picture 29Quina és la paraula que es repeteix?: En un requadre hi apareixen sis paraules, dues de les quals són la mateixa. Es tracta de llegir ràpid les paraules, abans que s’esborrin i tot seguit teclejar la paraula repetida. (Minúscules)

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/cdweb/concursple/fla_catala_cat/repeteix.htm

Picture 30Al contrari: Frases escrites de dreta a esquerra que s’han de tornar a escriure d’esquerra a dreta.

http://www.genmagic.org/lengua3/alrev1.swf

Picture 31Endevinalles: A la pantalla hi apareixen paraules amb g o j que han perdut aquesta grafia i que estan escrites amb fonts de lletra diferents. L’exercici consisteix en trobar la g o j que falta. (Majúscules i minúscules)

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/endevinalles/index.htm

Picture 32Lectura eficaç: Recull d’exercicis diversos sobre lletres, números i diferents habilitats com la memorització o la comprensió, que giren entorn d’una lectura eficaç.

http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/index.html

Picture 33Learn to type: Un exercici per reconèixer les lletres i la seva posició en el teclat. En la pantalla s’hi veu un teclat. Les lletres de color verd són les lletres objecte de pràctica i les de color blau les que s’hi aniran afegint. A sobre el teclat hi ha les lletres (i els espais) que s’han de copiar.

http://bigbrownbear.co.uk/learntotype/

6 pensaments sobre “Exercicis interactius de lectoescriptura

  1. Johnb45

    Hello, I desire to subscribe for this blog to obtain most recent updates, thus where can i do it please help. gdfacddaebdc

    Respon
    1. patufetsalmon Autor de l'entrada

      Hello Johnb45, you can subscribe at the blog while introducing your e-mail at the space “fes-te seguidor d’aquest blog”, one of the widgets of the page (right). Thanks!

      Respon
  2. Retroenllaç: Aula d'acollida | Pearltrees

  3. Retroenllaç: NESE | Pearltrees

Deixa un comentari