2 pensaments sobre “21 de febrer, Dia Internacional de la Llengua Materna

  1. Sandra Buxaderas

    Parlar en català és tan natural que se’m fa difícil parar ara atenció en unes paraules o expressions. En tot cas, m’agrada sentir-li dir a la meva filla de 4 anys que acaba de trobar un “aixopluc” a una pedra, que em parli de “nombres” més que de “numeros”, o que digui “escola” i no “cole” i, que en general, quan arriba a Catalunya, parli un català més ric i genuí que molts nens coetanis, tot i viure a Roma. Amb tot, encara em queda molt per enriquir el meu propi català per tal que ella se’n pugui beneficiar. Ara tinc a les meves mans “Quincalla” de Victor Català, que va sortir fa unes setmanes amb el diari “ARA”

    Respon
    1. patufetsalmon Autor de l'entrada

      Gràcies Sandra pel comentari! De fet el que ens planteges és molt interessant i sospitem que som diverses les famílies que ens trobem amb aquestes dues circumstàncies: 1, que en arribar a terres catalanes, ens trobem que el català dels nostres menuts i el de la resta són diferents, i 2, que tenim la pressió d’enriquir el nostre propi català ja que és la font principal d’aprenentatge dels nostres patufets. Traslladarem aquests comentaris a la comunitat, que segur que tindrà molt a dir! Gràcies de nou!

      Respon

Deixa un comentari

