“A l’Eli (de 2 anys i mig) li interessen molt les lletres i els números. Alguna vegada em demana que li escrigui paraules (mama, avi, etc). Em pregunto si ensenyar-li quatre lletres de l’abecedari català li farà mal més tard a l’escola, ja que en grec les lletres són diferents. Què en dieu? Algú s’hi ha trobat?”
Entre els arguments a favor que aprendre dos alfabets alhora no és negatiu, al contrari n’han deixat diversos.
- Que els nens són esponges,
- que són capaços de distingir intuïtivament llengües i alfabets,
- que si barregen al principi és només temporal,
- que l’aprenentatge és riquesa,
- que en l’aprenentatge val la pena aprofitar l’interès de les criatures.
Però també tenim testimonis de gent amb una situació semblant que han triat l’opció d’ensenyar els dos alfabets alhora i fins i tot començar per aquell en el qual el nen no s’escolaritzarà.
Així doncs, sembla que la mare que ens plantejava aquest dubte està més tranquil·la “Que bé! Em treieu un pes de sobre.“, però és una pregunta interessant que potser algun dia podrem respondre en la secció d’Opinions.