2 pensaments sobre “Dia Internacional de la Llengua Materna

  1. patufetsalmon Autor de l'entrada

    Perquè no baixo del burro.
    Perquè no em surt parlar-li d’altra manera.
    Perquè tinc una família catalana que vol entendre el meu fill.
    Perquè potser un dia tornem a Catalunya i llavors els caldrà saber català.
    Perquè en el país on vivim som originals.
    Perquè així ells aprenen a acceptar-se tal com són i a acceptar els altres.
    Perquè quan aprenen català sé que de retruc aprendran castellà, però a l’inrevés no passa tan sovint. I dues llengües és millor que una. I tres ja, una passada. I quatre és per flipar!
    Perquè no puc canviar de llengua perquè els altres se sentin millor. Jo m’he de sentir bé amb els meus fills.
    Perquè parlar català, com qualsevol altra llengua, és un tresor i si comenceu a escoltar els meus fills us n’adonareu de tot el que us poden ensenyar.
    Perquè els meus fills, a més d’haver nascut / de viure en aquest país, també són catalans.
    Perquè el xinès és molt difícil i no el sé.
    Perquè el món és molt bonic amb aquest guirigall de llengües i a mi m’agrada contribuir-hi.
    Perquè als Països Catalans tenim moltes coses interessants i una d’elles és la llengua.
    Si vols, mentre ens mengem uns calçots i prenem un priorat, t’ho explico.
    Perquè és la llengua en què somnio.
    Perquè és la llengua en què sento.
    Perquè si sap català, li serà més fàcil aprendre castellà, francès, portuguès, italià…

    Respon
  2. Retroenllaç: Llengua materna, llengua dels fills | Patufets al món

Deixa un comentari

